OGÓLNOPOLSKI TURNIEJ HUSARSKI SKŁADA SIĘ z konkurencji władania orężem husarskim.
W niej husarze wykonywać będą ćwiczenia w zażywaniu oręża (na prawą rękę):
1. GONITWA Z SZABLĄ
➢ przeszkoda A – cięcie łozy
➢ przeszkoda B – cięcie jabłka
➢ przeszkoda trzecia „beczka” – okrążenie w galopie
➢ przeszkoda C – skok przez przeszkodę o wysokości 60 cm
➢ przeszkoda D – cięcie jabłka
Nie określamy rodzaju cięć, stawiamy na skuteczność. Cięcie będzie zaliczone wtedy, gdy pierwszy punkt styku będzie uderzany w przedmiot celu, w jabłko; łoza, gdy zostanie ścięta. Brak zaliczenia – 6 pkt karnych.
2. GONITWA Z KONCERZEM
➢ przeszkoda A – koncerzem podniesienie z ziemi szmatki lub chochoła ze słomy (25 cm x 25 cm)
➢ przeszkoda B – zebranie pierścienia z pozornika
➢ przeszkoda trzecia „beczka” – okrążenie w galopie
➢ przeszkoda C – skok przez przeszkodę o wysokości 60 cm
➢ przeszkoda D – zebranie pierścienia
– podniesienie chochoła, szmatki 0 pkt
– niepodniesienie szmatki lub chochoła 10 pkt karne
– brak zebrania pierścienia 4 pkt karne
3.GONITWA Z PAŁASZEM
➢ przeszkoda A – cięcie kapusty umieszczonej na pozorniku
➢ przeszkoda B – pchnięcie pałaszem w pozornik składający się z 3 klocków ustawionych na podstawie, największy na dole, średni i mały, przy czym każdy kolejny jest 4 razy mniejszy niż poprzedni (liczy się tylko zdjęcie sztychem).
➢ przeszkoda trzecia „beczka” – okrążenie w galopie
➢ przeszkoda D – skok przez przeszkodę o wys. 60 cm
➢ przeszkoda D – cięcie kapusty na pozorniku.
– brak ścięcie każdej kapusty 4 pkt karne
– zdjęcie małego klocka 0 pkt.
– zdjęcie średniego i małego (duży na miejscu) 6 pkt karne
– zdjęcie wszystkich klocków (największego i dwóch pozostałych) 8 pkt karnych
– nie strącenie żadnego klocka 10 pkt karnych.
4. GONITWA Z KOPIA DO PIERŚCIENIA – zawodnik rozpoczyna przejazd z linii startu z kopią w ręku;
➢ przeszkoda A – zbieranie z pozornika pierścienia o średnicy 10 cm, znajdującego się z prawej strony jeźdźca
➢ przeszkoda B – zebranie pierścienia o średnicy 10 cm
➢ przeszkoda trzecia „beczka” – okrążenie w galopie
➢ przeszkoda C – skok przez przeszkodę o wys. 60 cm
➢ przeszkoda D – zebranie pierścienia o średnicy 10 cm
– niezebranie pierścienia 6 pkt.
– wszystkie pierścienie są równej średnicy.
Schemat placu turniejowych: